Pokiaľ pre sledovanie vašich webových stránok používate Google Analytics, môžete takto prepojiť aj vaše e-mailové kampane. Budete tak môcť sledovať celú cestu vášho adresáta – z e-mailu až k nákupu na vašich stránkach.
K prepojeniu s Google Analytics nepotrebujete žiadne odborné znalosti, jednoducho otagujete príslušné odkazy v e-maile. Cestou sú tzv. UTM – Urching Tracking Module. V podstate je ku každej URL adrese pridaná informácia, vďaka ktorej dôjde k prepojeniu s Google Analytics. Ako teda URL otagovať?
Najjednoduchší spôsob je využiť URL builder.
Parametre
K URL adresám sú pripojené nasledujúce parametre:
Zdroj kampane (utm_source)
Je povinný údaj slúžiaci k identifikácii zdroja návštevy (vyhľadávač, názov newslettera, iný zdroj).
Príklad: utm_source=google
Médium kampane (utm_medium)
Opäť povinný údaj, ktorý definuje médium návštevy, v podstate sprostredkovateľa. V našom prípade pôjde o e-mail, inak sa môže jednať napríklad o cost-per-click.
Príklad: utm: utm_medium=email
Dotaz kampane (utm_term)
Nie je povinným údajom, užíva sa pre platené vyhľadávanie. V rámci e-mail marketingových kampaní pre nás nie je podstatný.
Obsah kampane (utm_content)
Je tiež nepovinným parametrom a slúži k tomu, aby boli rozlíšené odkazy alebo reklamy, ktoré ukazujú na rovnakú URL adresu.
Názov kampane (utm_campaign)
Je povinný údaj, názov by mal byť dostatočne výstižný. Je vhodné si kampane označovať v názve aj dátumom pre lepšiu prehľadnosť v štatistikách Google Analytics.
Všeobecným najvyšším pravidlom je prehľadnosť – používajte také označenia, ktoré pre vás budú v budúcnosti prehľadné a nebudete sa strácať vo výsledkoch, ktoré vám Google Analytics ponúka.
Doporučené postupy pre vytváranie vlastných kampaní
Nenašli ste, čo ste hľadali?
Nenašli ste, čo ste hľadali v našom výukovom centre, ani v našich video nápovedách?
Pokiaľ potrebujete pomôcť, napíšte nám na e-mail alebo zavolajte na 541 212 143.