Tvorba kampane je v systéme rozdelená do piatich logických krokov, pričom každý je sprevádzaný nápoveďou.
1. Základné nastavenie
Choďte vo vašom účte na záložku Kampane a kliknite na tlačidlo Vytvoriť e-mailovú kampaň v hornom ľavom rohu.
V prvom kroku zadajte základné nastavenia kampane. Názov kampane a jej popis slúži pre interné účely, pre váš prehľad. Nastavte tiež spôsob odhlásenia – vždy odporúčame plošné odhlásenie. Meno a e-mail odosielateľa musia byť vždy uvedené pravdivo, e-mail musí byť platný.
Značkovanie odkazov slúži k prepojeniu s ďalšími nástrojmi (viď Prepojenie s Google Analytics).
2. Výber príjemcov
V druhom kroku vyberte príslušný zoznam príjemcov. Viď Ako vytvoriť zoznam príjemcov.
3. Pripojenie príloh
V nasledujúcom kroku máte možnosť prikladať prílohy. Všeobecne je však v e-mail marketingu odporučené prílohy nepridávať a všetko, čo ide, umiestniť priamo do tela e-mailu. Pokiaľ však posielate obchodné dokumenty či podobné, možnosť priloženia, tu pre také prípady existuje.
4. Návrh e-mailu
V predposlednom kroku "Návrh e-mailu" tvoríte už samotný e-mail. Stačí si zvoliť, či chcete použiť niektorú zo svojich vopred uložených šablón, jednu z našich preddefinovaných designov šablón, naimportovať šablónu alebo použiť úplne novú čistú jednoduchú šablónu.
Uložené šablóny
Pokiaľ ste si v minulosti nejaké šablóny vytvorili, stačí si jednoducho vybrať. Pre lepšiu orientáciu systém umožňuje požadovanú šablónu vyhľadať podľa názvu alebo si vyfiltrovať šablóny pre Šikovný drag and drop editor alebo Klasický WYSIWYG editor. Pokiaľ je to Vaša prvá kampaň alebo chcete vytvoriť ďalšiu, úplne novú šablónu, použite jedno z troch nasledujúcich tlačidiel.
Preddefinované šablóny
Táto záložka ponúka všeobecné predlohy šablón, navrhnuté webdesignermi Webkomplet. Opäť sa dá vyfiltrovať šablóny pre Šikovný drag and drop editor a šablóny pre Klasický WYSIWYG editor. Pri všetkých šablónach sú dostupné ich náhľady, aby bol výber čo najjednoduchší.
Import šablóny
Máte možnosť importovať šablónu e-mailu, a to zo ZIP súboru alebo z webu.
Nová prázdna šablóna
Tu si môžete navoliť čistú prázdnu šablónu v Šikovnom drag and drop editore, Klasickom WYSIWYG editore alebo Čistý text.
Oba editory dovoľujú rozoslať e-mail s grafikou a formátovaním, v prípade čistého textu je e-mail bez grafiky a bez formátovania. Kvôli lepšej priechodnosti anti-spamovými filtrami odporúčame e-mail rozosielať vo formáte HTML s vyplneným alternatívnym textom. V Šikovnom editore je alternatívny text vyplnený automaticky, pri WYSIWYG editore ho musíte doplniť sami. Nezabúdajte teda alternatívny text vyplniť!
Pod WYSIWYG editorom nájdete nápoveď, ktorá vám pomôže pri vkladaní špeciálnych premenných a tagov (napríklad ak chcete vložiť personalizované oslovenie).
Pre priebežné uloženie kampane stlačte znak disketky pre uloženie na tlačidle Uložiť umiestnenom v spodnej časti stránky. Akonáhle ste spokojný s podobou e-mailu, stlačte Uložiť a pokračovať, ktoré vás presmeruje na nasledujúci krok.
5. Kontrola a odoslania
Na záver zostáva kontrola pred samotným rozoslaním. Overte si, či správa nebude vyhodnotená ako SPAM v našej anti-SPAM previerke. Ideálne hodnoty by sa mali čo najviac blížiť k nule. Pre kontrolu si tiež zašlite pripravený e-mail na skúšobné adresy. Alebo využite našu službu pre nových zákazníkov Otestovanie šablóny u rôznych klientov a zariadeniach a zistite, ako sa zobrazí vašim klientom napríklad na mobile.
Pokiaľ je všetko v poriadku pripravené, môžete kampaň rozoslať jedným kliknutím na Rozoslať kampaň teraz.
Oneskorené automatické rozoslanie
Náš systém tiež umožňuje nastavenie oneskoreného automatického rozosielania kampaní - jednorazové či opakované.
Nastavte len dátum a čas plánovaného odoslania a uložte.
V prehľade kampaní sa zobrazí ikona vyjadrujúca naplánované rozoslanie.
Nenašli ste, čo ste hľadali?
Nenašli ste, čo ste hľadali v našom výukovom centre, ani v našich video nápovedách?
Pokiaľ potrebujete pomôcť, napíšte nám na e-mail alebo zavolajte na 541 212 143.